Czym jest pożyczka edukacyjna i kto może się o nią ubiegać?
Pożyczka edukacyjna jest to nieoprocentowana pożyczka udzielona przez powiatowy urząd pracy (starostę) z Funduszu Pracy na sfinansowanie kosztów należnych instytucji prowadzącej kształcenie, instytucji szkoleniowej, instytucji potwierdzającej nabycie wiedzy i umiejętności lub instytucji wydającej dokumenty potwierdzające nabycie wiedzy i umiejętności. W ramach pożyczki nie można finansować studiów pierwszego i drugiego stopnia, jednolitych studiów magisterskich oraz kształcenia w szkole doktorskiej. Starosta w celu udzielenia tej formy pomocy zawiera z bezrobotnym lub poszukującym pracy umowę.
Pożyczka jest nieoprocentowana i udzielana jest do wysokości 400% przeciętnego wynagrodzenia obowiązującego w dniu podpisania umowy pożyczki.
Decyzję o przyznaniu pożyczki edukacyjnej podejmuje starosta (urząd pracy).
Jak długo można spłacać pożyczkę edukacyjną?
Okres spłaty pożyczki rozpoczynać się będzie nie później niż 3 miesiące od ukończenia działań objętych pożyczką i następować będzie według planu spłaty rat określonych w umowie pożyczki, przy czym okres spłaty pożyczki nie będzie mógł przekroczyć 18 miesięcy. Starosta umorzy 20% pożyczki, jeśli pożyczkobiorca ukończy kształcenie, szkolenie, proces potwierdzenia wiedzy i umiejętności lub uzyska dokument potwierdzający nabycie wiedzy i umiejętności oraz spłaci w terminie 80% pożyczki.
Co należy zrobić, żeby otrzymać tę formę pomocy?
Należy złożyć wniosek do Powiatowego Urzędu Pracy.