Finansowanie kosztów potwierdzenia nabycia wiedzy i umiejętności lub kosztów uzyskania dokumentu potwierdzającego nabycie wiedzy i umiejętności

Print Drukuj

Starosta może sfinansować koszty potwierdzenia nabycia wiedzy i umiejętności lub uzyskania dokumentu potwierdzającego te umiejętności na wniosek bezrobotnego lub poszukującego pracy. W celu przyznania wsparcia, starosta zawiera umowę z osobą ubiegającą się o pomoc. Decyzja o przyznaniu finansowania leży w gestii starosty, działającego w ramach urzędów pracy.

Wysokość dofinansowania wynosi do 100% przeciętnego wynagrodzenia. Aby otrzymać tę formę wsparcia, niezbędne jest złożenie wniosku do Powiatowego Urzędu Pracy. Podstawy prawne udzielania tego rodzaju pomocy zawarte są w odpowiednich artykułach regulujących zasady wsparcia bezrobotnych.

Na czym polega ta forma pomocy?

Starosta, na wniosek bezrobotnego lub poszukującego pracy, może sfinansować koszty potwierdzenia nabycia wiedzy i umiejętności lub uzyskania dokumentu potwierdzającego nabycie wiedzy i umiejętności. Starosta w celu udzielenia tej formy pomocy zawiera z bezrobotnym lub poszukującym pracy umowę.

Decyzję o przyznaniu finansowania podejmuje starosta (urząd pracy).

Jaka jest wartość finasowania?

Koszty potwierdzenia nabycia wiedzy i umiejętności lub uzyskania dokumentu potwierdzającego nabycie wiedzy i umiejętności finansowane są do wysokości 100% przeciętnego wynagrodzenia. 

Co zrobić, aby otrzymać tę formę pomocy?

Należy złożyć wniosek do Powiatowego Urzędu Pracy. 

Podstawa prawna

Informacje o publikacji dokumentu